Nizar Mulut Longkang..!!!!


Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mendakwa pemandu teksi di negara ini telah lama teraniaya di bawah sistem pemberian lesen teksi yang dimonopoli oleh kroni- kroni Umno.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang menyifatkan pemberian insentif berjumlah RM35 juta melalui Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1MA) yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak perlu dilakukan sejak dulu lagi.

"Mereka (pemandu teksi) sepatutnya dapat wang itu sejak dulu lagi. Tapi penyeksaan, penganiayaan dan penghambaan kepada kroni Umno ini telah berlaku sehingga ada pemandu yang sanggup memajak teksi.

"Saya juga pelik kerana terdapat syarikat di bawah kroni Umno diberi 20 hingga 30 lesen dan bimbang jika baucar RM520 yang akan diberikan kepada setiap pemandu itu tidak sampai ke tangan mereka tetapi ke pihak syarikat," katanya ketika ditemui di Parlimen di sini. [VIDEO DI SINI]

Beliau berkata demikian bagi mengulas pengumumam Perdana Menteri yang akan memberikan baucar bernilai RM520 seorang kepada 66,538 pemandu teksi seluruh negara untuk menggantikan empat tayar di bawah inisiatif program TR1MA.

Mohammad Nizar turut menyifatkan Najib sebagai pemimpin yang terdesak sehingga sanggup 'melutut' kepada 70, 000 pemandu teksi.

"Ini satu rasuah yang amat dasyat. Saya cukup kesian kepada beliau kerana sampai ke tahap merendahkan dirinya pergi ke 70,00 pemandu teksi," katanya

Tambahnya, tindakan Perdana Menteri itu merupakan rasuah yang amat jijik dan tidak akan memberikan impak besar. :- KLPOS

7 comments:

Anonymous said...

ni bukan mulut longkang laaaa tapi mulut lubang jamban...!!!

Anonymous said...

Si Lambai tak pernah cermin diri dia, termasuk penyokong totok Pis. Apa jasa atau bantuan pemimpin mereka pada Malaysia? KOSONG,CAKAP KOSONG, TONG KOSONG itulah pembangkang yang diwar-warkan lebih demokrasi, lebih Islamik, lebih terlebih....

cifut said...

Klu bantu golongan bawahan 4-5 ratus tu rasuah, air yg konon FREE kt selangor(sbnrnya RM11 jer) tu rasuah jugak kan?
Kimak nizar lilin, dah takde isu... bantuan kerajaan pun dibantahnya.

Anonymous said...

Mereka dan suku sakat mereka di upah untuk memburuk-burukkan kerajaan walaupun jelas apa yg di buat kerajaan itu ada utk rakyat Malaysia. Memang jenis tak tahu bersyukur. Pandai mencari kesalahan orang tapi kesalahan sendiri, tetap tidak salah di mata mereka. Inikah pemimpin yg nak mentadbir negara??? Jom pakat tolak PR pada PRU13 nanti!!!

Anonymous said...

Nizar ni hnya pndai claimed millage ajer,apa yg dia pndai urus tadbir.. Kerajaan skrg berusaha m'perbaiki p'khidmatan yg lama..mcm tu lah kerajaan contoh memajukn negara & memulih ekonomi di smping itu membalas kepercayaan rakyat yg m'milih mrk utk m'tadbir negara..kerajaan pakatan apa tahu buat.. Contoh lihat kelantan. Kedah, selangor & penang.. Perak bernasib baik..lihat betapa rakus mrk m'jual tanah & memeras rakyat dgn cukai tetapi ada kos tersembunyi..kebajikan kepala hangguk kerajaan mcm tu..

Anonymous said...

udah2 ler yeop... mike plak tunduk pada sape yeop, idak ker pada DAP...

Anonymous said...

agaknya nizar mulut longkang ni,tak pernah naik.teksi agaknya. bila pm buat kebaikan.pada pemandu teksi dikatakan melutut pada pemandu teksi. Apasalahnya merendah diri. ular menyusur akan takkan hilang bisanya.Si longkang ni. tak pernah merendah diri pada orang lain patutlah buat musyuarat exco di bawah pokok.beliau lebih rela ikut perintah DAP DARI RAKYAT SENDIRI.

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive