BADROL AMIN JADI FATHER OF KRISTIAN PULAK???


Apa nak jadi dengan Si Ostad sorang ni.Sudah la dia kantoi berkhalwat dengan isteri orang,Sekarang nak bawak budaya Kristian pulak.anda lihat sendiri gambar kat atas.dah tak de cara yang lebih Islamik ke untuk dia bawak sehingga terpaksa ikut apa yang dibuat oleh golongan Nasrani ni ??? Sepatutnya,orang Islam yang jadi contoh dan ikutan kepada orang lain.Bukannya kita pulak dok terhegeh - hegeh ikut cara mereka dan jadikan budaya kita.Tapi apa nak hairan.Dalam PKR ni memang mereka mengamalkan dasar terbuka.Mungkin disebabkan itula Ostad ni pun buat benda yang sama sampaikan isteri orang pun dia sapu jugak !!! meh saya bagi sikit ajaran di atas.

Amalan jahiliyah seperti membakar lilin (candle light vigil) bagi tujuan berkabung atas kematian kaum kafir atau sebagai tanda protes terhadap sesuatu merupakan amalan kaum Yahudi,Nasrani dan Majusi.Begitu juga amalan menghembus lilin di atas kek ketika menyambut hari lahir.Dalam Islam,tiada istilah simbolik dan tolak ansur dalam perkara-perkara bida’ah, khurafat, syubhat dan syirik kerananya kita boleh murtad dan berdosa besar.Rasulullah pernah S.A.W bersabda :

“Sesiapa yang mengada-adakan (mereka-reka) perkara yang baru dalam urusan kami dan perkara tersebut bukan tergolong di dalamnya maka ia adalah tertolak”. (Riwayat Muslim)

“Halal itu nyata dan haram itu nyata dan di antara keduanya terdapat perkara syubhat,kebanyakkan manusia tidak mengetahui” (Riwayat Muslim)

Umat Islam wajib berkorban mempertahankan maruah.Malangnya semangat kebangkitan membela Islam kini telah mengakibatkan kita banyak membuat perkara-perkara yang tidak diajar oleh sunnah. Umat Islam lebih suka berdemonstrasi menunjuk perasaan dengan sepanduk-sepanduk dan slogan-slogan yang menzahirkan tuntutan dengan beriktikad bahawa cara itu adalah suatu jihad. Suara-suara mengutuk, mengecam dan jerit pekik hanya menjatuhkan maruah kita di mata penganut agama lain. Amalan ini sememangnya dilaknat Allah dan Rasul-Nya. Sabda Rasulullah s.a.w;

“Akan muncul nanti tiga perkara (buruk) sebagai tanda hampir kiamat iaitu tempat makmur (masjid) telah lengang dan tempat lengang (pasar dan tempat hiburan) telah makmur (dikunjungi ramai), orang berjuang dan berjihad secara tunjuk perasaan (demonstrasi) dan seseorang menggesel amanah seperti unta menggesel badannya di pokok kayu” - (Riwayat At-Tabrani)

4 comments:

REZAB Tanah Melayu said...

SALAM PERJUANGAN
pohon dipautkan http://rezabtanahmelayu.blogspot.com
dalam blog tuan

Terima kasih.

Anonymous said...

Api adalah simbol majusi. Semua agama yang selain daripada agama Islam menjadikan api sebagai sebahagian daripada upacara keagamaan mereka. Jauh melalut lah Ostat Badrul badigol ni

Anonymous said...

Alahai...Sila komen wahai pengikut2 PAS PIS PUSS...

shuhada arau said...

TARIK BALIK GELARAN USTAZ TU..X LAYAK..

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive