Isu Selangor - 50,000 Penduduk Selangor Belum Dapat Air Percuma..!!

Seramai 50,000 orang dianggarkan masih belum mendapatkan air percuma iaitu sebanyak 20 meter padu daripada kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor.

Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS), Datuk Sohaimi Shahadan berkata, dijangka jumlah berkenaan akan bertambah apabila lebih ramai tampil dan mahu meminta pembelaan mengenai hak mereka.

"Kita juga menantikan penyelesaian yang dibuat dengan mekanisme jangka pendek dan panjang kerajaan Selangor. Namun, dilihat Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim seperti bereksperimen dengan rakyat.

"Rakyat nanti akan menghukum mereka melalui pilihan raya umum dengan menolak segala kecacatan dan kelemahan ini," katanya ketika ditemui pemberita selepas program penerangan kepada orang ramai tentang pelbagai program kerajaan di Pasar Borong Selayang Lama hari ini.

Beliau mengulas dakwaan kerajaan Selangor dan Abdul Khalid bahawa 711 orang yang memfailkan tuntutan hampir RM500,000 kerana tidak mendapat air percuma, tidak mempunyai hak untuk menyaman mereka.

Kedua-duanya, defendan pertama dan kedua dalam hujah pembelaan yang difailkan 12 Oktober lalu, turut menafikan pernyataan yang terkandung dalam notis tuntutan berkenaan.

Tambah Sohaimi, biar mahkamah sendiri menilai sama ada rakyat Selangor mempunyai hak untuk mendapatkan air percuma seperti yang dikatakan dalam manifesto mereka.

Suara Politik Taminsari

0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive