DAP Mahu Melagakan Orang Melayu - Tun Mahathir.


DAP berhasrat hendak melagakan orang Melayu dan Cina dengan mengatakan orang Melayu mengambil semua benda dan tidak menggunakan meritokrasi sedangkan konsep itu mengurangkan peluang Melayu dalam bidang ekonomi serta pendidikan.

"Cara kita adalah bahagi secara adil kepada semua kaum dan semua kita korban, kita tidak boleh ambil semua untuk diri kita. Dia hendak ambil semua untuk diri dia. Dahlah dia kuasai ekonomi, sekarang politik pun dia nak ambil alih, jadi kita tidak dapat apalah," katanya.

Sementara itu, bekas Perdana Menteri itu menggesa ahli Pas meninggalkan parti berkenaan kerana Pas tidak mempunyai hala tuju sebaliknya dasar perjuangannya semata-mata untuk memancing undi.

Katanya, pada masa ini ramai yang membuka mata termasuk golongan ulama mereka yang pernah menjadi penyokong kuat Pas apabila menolak parti itu yang membohongi rakyat.

"Dahulu Pas cakap kononnya perjuangkan agama Islam, hendak mendirikan negara Islam tetapi sekarang pengikut dan pemimpin Pas pun sudah tahu bahawa ini cuma gimik hendak menang pilihan raya umum.

"Tiada niat sebenar nak buat negara Islam. Lagipun Pas punya tafsiran negara Islam ini dia sahaja yang tahu," ujar beliau.- Utusan

1 comments:

Anonymous said...

Ingin lihat karikator kepala-kepala kabilah melayu sdg bergusti sesama mereka sdg lks adalah pengadilnya. Tolonggggg...

Moga dapat digambarkan menang sorak, watan tergadai!

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive