PRU-13: Penggunaan Kereta Berdaftar Singapura Mula Masuk Malaysia...


Barisan Nasional (BN) Pasir Gudang hari ini membuat bantahan terhadap penggunaan kenderaan berdaftar di Singapura dalam kempen Pilihan Raya Umum (PRU) negara ini.

Bantahan itu dibuat sekumpulan ahli BN Pasir Gudang secara aman di pekarangan bangunan City Square, di sini selain turut menyerahkan memorandum bantahan kepada wakil Konsulat Jeneral Singapura di negeri ini.

Mereka turut berkumpul sambil mengangkat kad yang antaranya tertera perkataan Tindakan Biadap Negara Jiran, Malaysia Negara Yang Berdaulat, Jangan Campur Urusan Negara Kami dan Jangan Campur Pilihan Raya Malaysia.

Menurut Ketua Penerangan BN Pasir Gudang, Dahari Hassan, bantahan itu dibuat kerana mereka menganggap ia satu perbuatan biadap apabila ada kenderaan Singapura yang menampal pelekat tertulis 'Bersihkan Malaysia'.

"Ia tidak sepatutnya berlaku kerana seolah-olah mencampuri urusan negara kita," katanya kepada pemberita di sini.Yang turut hadir, Setiausaha Penerangan Parlimen Pasir Gudang, 

Ibrahim Ismail dan Ketua Penerangan MCA Bahagian Pasir Gudang, Tan Tuan Peng.

Dahari berkata, pihaknya juga telah membuat laporan di Balai Polis Johor Jaya pada 11 April lalu.Sehubungan itu, Dahari mahu kerajaan dan Kementerian Dalam Negeri mengambil tindakan tegas atau menghalang kenderaan berdaftar dari negara terbabit yang bertindak melekatkan pelekat kata-kata biadap itu daripada memasuki negara ini. Wak Long @Man

18 comments:

Anonymous said...

Itulah Malaysia buat sangat hubungan dengan Singapura jahanam. Sekarang mereka semakin berani macam sial. Malaysia sepatutunya tidak mempunyai hubungan dengan Singapura jahanam. Lagi satu banyak rakyat Cina singapura jahanam datang menetap diJohor supaya dapat kerakyatan untuk meramai2 cina jahanam dan undi calon dap diJohor. Sekarang kaum Melayu hanya ada 54% sahaja dan kaum Cina sudah 35%. Kalau UMNO mahu menang kaum Melayu mesti melebihi 79%

Kalau sekarang beginilah jadinya, UMNO kemungkinan terima nasib kekalahan yang sama seperti di Selangor dan Perak drp pru 12 dimana kaum Melayu hampir sama di Johor.

Benda ini yang mesti diingat adalah kaum Cina pasti akan sokong juga pada dap seperti di Selangor, Perak, Pulau Pinang krn bilangan pendudduk cina yang sudah semakin ramai.

Anonymous said...

Nampak sahaja kereta Singapura yang berlogo politik , hentam sahaja dengan batu

usin said...

cermin kereta2 plet s'pore tu kalis batukah? kalau dh bnyk sgt tampal stiker cam tu, tibai dgn batulah. biar padan muka. dasar kurang ajar!!!

Anonymous said...

Ada ubat spesial utk Kiasu & Kiasi neh.

Bahan2 diperlukan:

1)-Slingshot (lastik)-boleh didapati dikedai2 runcit

2)- Biji Guli. Lagi besar lagi baik- Beli je sebungkus.

Target: Windscreen Hadapan ( paling afdal ) atau belakang

Cara pengunaan:
Nak kena aku ajar jugak ke? Faham2 je la.

Anonymous said...

setuju.. kasi jahanam ini cina2 kiasuu

Anonymous said...

Kereta berdaftar singapura tu adalah kepunyaan raakyat malaysia yg mendapat status pr disana. Saya confirm bukan miliki raakyat asal singapore. KERANA raakyat asal singapura tak ambil pusing pasal pru13 pun.tahu tak berapa ramai jumlah bangsa asal cina malaysia yg bekerja disingapura. Dapat status pendudok tetap?. Tapi masih boleh mengundi. ANDA SILAP bila kata ramai cina asal singapura mahu tinggal di johor bahru. Sebenarnya yg ramai beli rumah dijohor baru adalah bangsa melayu. Kerana serasi dgn keadaan, bahasa dan lain lain. Jangan cakap sebarangan. Tak tahu facta. Jangan pecahkan tingkap kereta org. Ala ala samseng. Siapa yg lahanat ? Pergi sekolah kan. Ade mak bapa kan. Mereka tak aje kurang ajar sesama manusia!

Anonymous said...

wah Anon April 18, 2013 9.04am... marah sangat nampak. Nie mesti puak2 tu kan...siapa makan cili dia rasa pedaslah.

Anonymous said...

Orang Malaysia tak masuk campur urusan negara Singapura walaupun parti PAP terang2an memprovokasi pilihanraya mereka.

Kenapa org Singapura sibuk nak masuk campur urusan negara Malaysia.

Anonymous said...

Tanyalah si anonymous 12.16am. Siapa yang kaitkan singapura dgn pru13 kau. Kalau facta salah. Nak diam juga. Bukan nak masok campur. Tolong jangan masokan singapura dalam pru 13 kau. Tak ade modal lain nak hentam orang.

Anonymous said...

singapore memang sial.....robohkan ajer tambak johor tuh.....

Anonymous said...

anak haram btoi barua2 singapore ni

Hamzah Junior said...

sabar... mereka ibarat tin kosong. kuat bunyinya tapi isi tiada. orang melayu bijaksana. tunggulah singapura. pakatan neraka akan kalah dan terus berkubur selepas pru ini. dan kemudian baru kami fokus kepada kamu. LU TUNGGU.....

Anonymous said...

Kepada orang Johor nampak sja kereta yang ada stiker yang bukan2 hentam aje dengan batu. Tak kiralah dia orang Malaysia duduk kat singapore ke atau sewaktu denganya, tapi kalau dah guna flet singapore kira diorang ni barua DAPIG laaa, HIDUP MALAYSIA, HIDUP AGONG, HIDUP UMNO/BN, HIDUP PM.

Anonymous said...

Lagi banyak kau cakap lagi nampak bodoh. Kesian. Mencarut dah jadi perkataan hidup. Bangsa asing dah naik kebulan. Melayu masih main lestik kereta orang. Kesian tak...

Anonymous said...

Kenapa pihak berkuasa tak tahan je kereta macam ni, suruh buka pelekat parti2 politik atau saman saja,dari dibiarkan masok kaMalaysia.... tidor kepolis2 yg ada kat CIQ JB

Anonymous said...

lawak betol, pasal ni nak bising, pasal mahathir bagi IC sabah korang dok sokong dia jugak, nak bagi poket dia tebal, poket anak dia tebal la tu, guna shot cut

Anonymous said...

Bangang betul, sapa kata tun yg bgi ic. Tak tau jgn hentam kromo. Moron, sling shot is a trditional weapon, so what! Who taught the cows to be a gangster! All the demons in bersih demonstrations. Letting the cows pulled by the pigs. Finally, who will be getting the gold and the stone?

Anonymous said...

puak2 macai yg dok bela singapore,sama hrm jadah,nmpk sja kereta yg ada plekat,bakar,

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive