Pakatan Guna Media Sosial Sebar Penipuan


Media sosial menjadi benteng utama kepada pekatan pembangkang untuk melancarkan serangan terhadap Barisan Nasional bagi memyebarkan segala agenda mereka dan juga fitnah kepada BN.

Antara strategi-strategi mereka ialah dengan menyebarkan cerita berkenaan isu pengundi hantu, gangguan bekalan elektrik dan bermacam-macam lagi fitnah yang disebarkan oleh penyokong PR di serata media sosial.

Segala jenis cerita itu disebarkan bagi memastikan agenda mereka dan fahaman mereka dapat disampaikan dan meresapi segenap lapisan otak masyarakat yang mudah terpdeaya dengan dakyah mereka ini.

Namun malangnya, memang wujud dan ramai rakyat Malaysia yang terus mempercayai semua finah dan penipuan tanpa usul periksa. Tanpa melakukan timbang tara dan penyelidikan terlebih dahulu bagi memastikan kebenaran di sebalik setiap cerita yang direka pembangkang.

Kalau mahu difikirkan, jika benarlah adanya pengundi hantu seramai 600,000 orang, mana buktinya? Kemukakan buktinya agar rakyat tidak terus tertipu walaupun memang ramai sudah maklum niat pakatan rakyat ini hanyalah untuk berpakat menipu.

Cuba difikirkan, adakah masuk akal 600,000 pengundi hantu membantu BN menang tipis dan tewas undi popular? Semak semula keputusan pilihan raya yang masih segar dan belum masuk seminggu lagi berlalu.

Barisan Nasional secara sahnya menang tipis menentang pakatan dengan hanya meraih 5,237,699 undi jika dibandingkan pakatan rakyat iaitu gabuangan PKR, PAS dan DAP yang berjaya memperoleh 5625,984 undi di kerus parlimen,.

Kita dah boleh nampak disitu bahawa sekarang ini SPR telah menjalankan pilihan raya dengans eadilnya dan buktinya mereka berjaya menang dalam meraih kategori undi popular berbanding Barisan Nasional dengan beza sebanyak 386,285 undi.

Itu baru isu pengundi hantu, isu gangguna bekalan elektrik juga tidak kurang kecohnya sehinggakan ramai yang melakukan protes secara simbolik untuk merujuk kepada insiden black out it.

Namun, isu gangguan elektrik telah dinafikan oleh ramai penyokong serta wartawan pro-PR, sendiri. Malangnya, ramai lagi yang masih percaya dengan kejadian tersebut. Rasanya mungkin ramai yang tidak tahu apa sebenarnya yang berlaku.

Dekat Facebook, pekerja SPR sendiri telah membidas apa yang digembar-gemburkan oleh Pakatan Rakyat ini, mana taknya, pukul lima, ejen parti pembangkang ini awal-awal lagi dah bersedia dengan lampu suluh dan lampu kecemasan, takut berlaku gangguan bekalan elektrik katanya. Nampak sangat mereka dah ada rancangan mereka sendiri.

Itulah yang sedihnya, sebab ramai rakyat telah tertipu dan tidak nampak perkara-perkara yang sebegini. Tak bolah nak salahkan mereka, sebab mereka sendiri tak ada di tempat kejadian.

Namun, tak mustahil dari kalangan penyokong Anwar sendiri tahu perkara sebenarnya, tetapi mengambil pendekatan untuk menipu berjemaah dengan tok imam mereka iaitu Anwar Ibrahim, sebab takut perjuangan kantoi separuh jalan agaknya. Habis semua dah terjangkit dengan budaya menipu si Anwar ini.

Pemerhati-pemerhati asing memuji perlaksanaan PRU13. Kenapa Anwar dan PR masih kecoh? Mereka itu sendiri terdiri dari agensi pilihan raya dari negara masing-masing. Mereka datang daripada Indonesia, Filipina, Thailand dan beberapa negara lain dan mereka memang memuji dengan sistem PRU negara kita.

Yang tak fahamnya, kenapalah ANwar ini sibuk sangat nak menyalak tak setuju dengan keputusan PRU. Jelaslah perjuangan Anwar hanya untuk jadi PM. Sebab memang itu agenda utama dia, jadi bila dah gagal lagi, meroyanlah.

Dulu, masa disoal wartawan antarabangsa, beliau pernah janji untuk bersara jika gagal jadi PM. Sekali lagi penipu besar ini memungkari janji sendiri. Beliau cakap macam itu sebab yakin nak berjaya kali ini, tapi dah memang takdir beliau gagal sekali lagi.

Nampaknya Tuhan dah bagi petunjuk, cuma Anwar sahaja yang tak mahu terima kenyataan, banyak sangat halangan untuk dia jadi PM. Kalau ingat, dulu dah dekat sangat langkah nak jadi PM, tapi tak jadi juga, sampailah sekarang, masih gagal.

Sudah-sudahlah tu Anwar, memang bukan rezeki hang nak jadi PM, hang mungkin paling sesuai jadi atok dekat rumah asuh cucu dan anak menantu.

2 comments:

Anonymous said...

Pakatan Guna Media Sosial Sebar Penipuan?????

Salah tu!!! Sebenarnya,

Media Sosial Tipu Pakatan!!!!

Anonymous said...

Pakatan menipu dirinya sendiri!!! Semua berita yang disebar melalui media sosial adalah tidak benar, sematamata penipuan belaka.
Penyokong pakatan digulagulakan dengan berita dari media sosial. Penyokong mengatakan Kerajaan telah menipu. Apakah benar Kerajaan menipu??? Atau Pakatan Haprak Rakyat yang menipu....
KOKS = Kick Out Kit Siang

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive