Isu Kalimah Allah : Permohonan Gereja Ditolak

kalimah1axx

Mahkamah Rayuan Putrajaya hari ini menolak Permohonan Gereja Roman Katolik untuk membatalkan rayuan majlis agama Islam dan pihak lain berhubung kebenaran menggunakan kalimah Allah dalam majalah mingguan Herald.

Permohonan itu didengar oleh panel tiga hakim Mahkamah Rayuan yang diketuai Hakim Datuk Abu Samah Nordin, Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim dan Datuk Rohana Yusof.

Prosiding rayuan penuh oleh kerajaan dijangka akan diadakan pada 10 September 2013 memandangkan keputusan tersebut dilakukan oleh pihak mahkamah.

16 Februari 2009 apabila Ketua Paderi Roman Katolik Kuala Lumpur, Tan Sri Murphy Pakiam memfailkan semakan kehakiman berhubung penggunaan kalimah Allah dalam penerbitan gereja iaitu The Herald serta menamakan Kementerian Dalam Negeri dan kerajaan sebagai responden.

Gereja itu menuntut, antara lain, satu deklarasi bahawa keputusan Menteri Dalam Negeri pada 7 Januari 2009 berhubung larangan penggunaan kalimah Allah dalam The Herald adalah tidak sah, dan kalimah Allah bukanlah eksklusif kepada agama Islam.

Majalah mingguan Katolik yang dicetak dalam empat bahasa, menggunakan kalimah Allah sebagai terjemahan untuk God bagi seksyen bahasa Malaysia namun kerajaan berhujah bahawa kalimah Allah hanya boleh digunakan secara eksklusif oleh orang Islam sahaja. Rakyat News

2 comments:

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas berita baik ini. Dan TERIMAKASIH di atas KEBERANIAN dan KETEGASAN Majlis agama Islam, KDN, PERKASA, JATI, peguam-peguam-peguam/hakim-hakim (TULEN), aktivis-aktivis media sosial siber, dsbnya yg. melawan KEBIADAPAN pihak Gereja Katolik/Vatican. Gembira betul bila tengok umat Islam/Melayu begitu BERSEMANGAT memperjuangkan Islam/umatnya spt. dlm gambar ini!

Gereja Katolik/Vatican ini, disyaki sudah diambil alih si puak KAPIR GANAS dan BIADAP dari Kristian Zionis DAPBIAWAK/PKR (dan sekutu mereka dr. rejim PAP-Barat-Israel), utk. MENJATUHKAN Islam/umatnya, kuasa Mufti-Mufti/Jbtn-jbtn. agama Islam (terutamanya JAWI/JAKIM)/Mahkamah-mahkamah Shariah. Dan tujuan utama puak Kristian GANAS ini ialah utk. MENJATUHKAN Islam sbg. AGAMA PERSEKUTUAN dan Malaysia, bumi PUSAKA kita ini, sbg. NEGARA ISLAM, dan menghasut seluruh masyarakat Kristian terutamanya dari Bumiputera Sabah/S’wak supaya membenci Islam/umatnya terutamanya orang Melayu/UMNO; jadi senang diJAJAH!

Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAPigs/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, iaitu Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

Skrg. kita dari seluruh umat Islam/Melayu, mesti tumpu pd. perjuangan seterusnya di peringkat seterus yg. penting pd. 10 Sept. di Mahkamah Rayuan , terhadap rayuan Kerajaan menentang keputusan Mahkamah Tinggi dari hakim CINA, yang membenarkan akhbar mingguan Katolik, The Herald menggunakan Kalimah Allah.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Wahai RAJARAJA MELAYU, lucutkan sahaja apa-apa gelaran yang dianugerah kepada mana-mana pihak (seperti gelaran Tun/Tan Sri dsbnya ) yg dianugerah kepada mereka yang membelakang titah Sultan dan Majlis Fatwa berkaitan Isu Agama Islam.

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive