PELAJAR-PELAJAR MALAYSIA YANG KESEMPITAN WANG DI LUAR NEGARA



Dalam beberapa bulan kebelakangan ini telah timbul beberapa masaalah tentang pelajar-pelajar yang belajar di luar negara. Masaalah yang dihadapi oleh pelajar-pelajar ini berkaitan dengan keuwangan yang sekarang ini rata-rata mereka bukanlah dikalangan anak-anak yang berada.

Sehubungan dengan itu kebanyakkan pelajar yang menhadapi masaalah ini yang belajar di negara Timur Tengah. Pelajar-pelajar yang menerima tawaran ini semuanya adalah pelajar yang pintar, rugilah jikalau pelajar-pelajar ini tidak diberikan perhatian kerana mereka ini adalah eset-eset negara apabila mereka pulang ketanah air.


Kebanyakan pelajar yang belajar disana kesemuanya pelajar-pelajar Islam melayu dan persatuan NGO-NGO telah terpanggil dengan masaalah yang dihadpi oleh pelajar-pelajar ini. Dari pihak GPMS telah berjumpa dengan Mantan Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi membingcangkan pekara yang dihadapai oleh pelajar-pelajar ini.

Justeru itu tiada tempat lagi pelajar-pelajar ini untuk mengadu dan NGO-NGO yang ada ini lah tempat mereka mengadu untuk disampaikan kepda pihak-pihak yang berkenaan. Untuk mengadu kepada keluarga mungkin tiada apa lagi yang mereka boleh bantu.

Maka menyedari kelemahan itu, bangkitlah bangsaku, bersatulah kita membantu anak-anak kita yang bijak yang berada diluar Negara menuntut ilmu. Mereka perlukan bantuan kita. Sumbanglah seberapa yang ada ke TABUNG KECEMASAN PENDIDIKAN. Biarlah anak-anak kita disana menuntut ilmu dengan tenang dan balik dengan segulung ijazah. Mereka adalah pewaris kesinambungan ketuanan melayu. Biarlah kita berhabis dahulu agar bangsa kita tidak merempat ditanah air sendiri.

MAKLUMAT LANJUT UNTUK MENGHULURKAN SUMBANGAN PRIHATIN ANDA


Post By.....MAN LAKSA

0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive