DAP MENGHALAU INDIA MUSLIM DARI PULAU PINANG....!!!!!


DAP mula menunjukan perkauman di Pulau Pinang dengan menyuruh masyarakat India Muslim menutup kedai dan disuruh pulang ke India ini ada lah satu penghinaan, berbau perkauman dan paling rasis yang di keluar kan oleh Adun Komtar Ng Wei Aik.

Kenyataan yang dibuat oleh Adun Komtar itu adalah satu penghinaan bagi kaum India Muslim dan Kaum Melayu di Pulau Pinang yang menyifatkan mereka ini adalah sebagai pendatang. 


Beliau juga adalah Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Pulau Pinang, telah mengarahkan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) untuk menutup premis-premis dan menyitar semua kedai nasi kandar yang ada di Pulau Pinang dan ada salah satu kedai nasi kandar Mohamad Aliyar yang telah disitar tempoh hari. 

Pekara sebegini sepatutnya tidak berlaku kerana penduduk muslim di Pulau Pinang telah menetap disana sejak dari nenek moyang mererka sama juaga seperti DAP kalau mereka dihalau pulang orang cina juga mesti dihalau pulang itu baruh lah adil. 


Pengerusi KIMMA Faruk Raja Mohamed telah naik berang dengan kenyataan yang di buat oleh Adun Komtar itu dan mempersoalkan tindakan biadap yang dibuat oleh Ng Wei Aik dan menyifatkan beliau seorang yang rasis dan perkauman serta menzalimi rakyat.

KIMMA mendesak kerajaan negeri supaya mengambil tindakan terhadap Ng Wei Aik dan menyuruh beliau memohon maaf dan tarik balik kata-kata beliau itu terhadp kaum India Muslim dan juga orang Melayu di Malysia ini. Sekiranya kerajaan negeri tidak brebuat demikian isu ini akan dibawa kepada ke muka pengadilan.

KIMA juga akan berbingcang dengan Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (PRESMA) untuk mengambil tindakan terhadap Adun Komtar tersebut dan akan mengambil tindakan langjut sekiranya kerajaan negeri DAP masih mendiamkan diri tehadap masaalah tersebut.



Post By.....MAN LAKSA

2 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Wake UP! said...

KIMMA patut mengambil tindakan undang-undang ke atas Ng Wei Aik, DAP dan kerajaan negeri Pulau Pinang serta Majlis Perbandaran Pulau Pinang.

Kesemua restoran mamak itu sudah lama berniaga dan mempunyai lesen perniagaan. Apa hak mereka nak sita aset restoran tersebut?

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive