Elton John Berang Di Halang Datang Ke Malaysia Jumpa Anwar Ibrahim!!!!


Seorang pemimpin Pemuda PAS menggesa kerajaan mengharamkan konsert Elton John bulan depan denagn mendakwa penyanyi gay itu menggalakkan maksiat.

Pengerusi Pemuda PAS Pahang, Shahril Azman Abdul Halim Al-Hafiz berkata konsert di tempat peranginan Genting Highlands pada 22 Nov akan merosakkan akhlak umat Islam muda kerana gaya hidup homoseksual penyanyi itu.

"Ia tidak baik. Dalam Islam homoseksual adalah haram," katanya kepada AFP.

 "Apa yang dilakukannya adalah maksiat. Ini tidak baik bagi Islam."

Penyanyi warga British itu secara terbuka mengakui dirinya ‘gay’ dan telah melangsungkan perkahwinan sesama jantina pada tahun 2005 selepas undang-undang di Britain membenarkan perkara itu.

Penganjur konsert itu, Tune Live yang dihubungi AFP enggan mengulas.

Persembahan 'Greatest Hits Tour' John dijangka diteruskan. Beliau akan menyanyi di Singapura sebelum ke Malaysia dan kemudian menuju ke Jakarta.

PAS sering membuat bantahan berhubung konsert dengan mendakwa artis Barat menggalakkan seks secara rambang dan mencemarkan pemikiran anak-anak muda.

Bagaimanapun di sebalik ancaman bantahan itu, kebanyakan konsert diteruskan kerajaan persekutuan tanpa sebarang insiden yang tidak diingini mjeskipun penganjur terpaksa mematuhi peraturan yang ketat, termasuk tidak memakai pakaian yang terlalu mendedahkan dan bercium atau bercumbuan di atas pentas.

- AFP

0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive