Lim Kit Siang Akan Mencetuskan Kembali Sejarah 13 Mei 1969 !!!!


PENGUNGKAIAN, proklamasi-proklamasi Darurat oleh YAB PM, Datuk Sri Najib di Dewan Rakyat baru-baru ini digunakan sepenuhnya oleh Zulkifli Nordin MP Kulim Bandar Baharu untuk menelanjangi semaunya Lim Kit Siang dan DAP, parti yang didakwa oleh YB itu sebagai pencetus kepada peristiwa berdarah 13 Mei hingga merenggang dan memecahbelahkan orang-orang Melayu dan Cina di Negara ini.

Zulkifli Nordin yang diberikan laluan oleh Ibrahim Ali sewaktu MP Pasir Pas sedang membahaskan usul mengambil peluang secukupnya membelasah Lim Kit Siang dan DAP walaupun perbahasannya cuba disekat oleh Speaker Dewan Rakyat ketika itu dan semua MP DAP termasuklah rakan mereka daripada PAS dan PKR berdiam diri bila Zulkifli Nordin menyerang bertubi-tubi.

Tidak ada seorang pun wakil pembangkang bangun menyanggah hujah-hujah yang dilemparkan oleh MP Kulim itu dan seolah-olah mengakui segala kebenarannya.

Kepada yang buta sejarah, pendedahan dalam Dewan Rakyat yang dilakukan oleh Zulkifli Nordin itu harus membuka mata mereka tentang niat jahat DAP yang mahu menguasai negara ini dengan memperalatkan PAS dan PKR.

Malah orang Melayu terutamanya harus menyedari dengan segera taktik licik dan jahat DAP ini untuk menguasai Malaysia ini berpaksikan slogan mereka Malaysia Malaysian dengan tidak membenarkan mereka terus dijadikan alat untuk dipecahkan kesatuan Melayu yang telah diikat kukuh sekian lama..

Melayu yang lupa sejarah terus sanggup membiarkan diri mereka dijadikan perkakas oleh DAP.Melayu yang hilang jati dirinya sudah mula rela menjadi barua DAP untuk menyerang sesama Melayu.

Melayu yang semakin lupa Allah itu Tuhannya sudah mula bersedia untuk menerima agama-agama baru yang DAP sedang suntik ke dalam masyarakat hari ini.

Andainya pendedahan yang dilakukan oleh Zulkifli Nordin ini gagal diambil sebagai iktibar untuk mengelak penjajahn baru dalam Negara kita maka benarlah seperti yang sedang diperkatakan ini, melayu akan diberi tanggungjawab sebagai Perdana Menteri sedangkan tangan-tangan DAP akan menggerakkannya, melayu hanya patung seperti yang sedang berlaku di Selangor dan pernah berlaku selama 11 bulan di Perak.

Di bawah ini saya perturunkan inti perbahasan Zulkfli Nordin di Dewan Rakyat baru-baru ini…:-

"Mohon mencelah Tuan Yang di-Pertua. Yang Berhormat Pasir Mas sedar atau tidak, apabila kita dengar tadi Yang Berhormat Ipoh Timur bercakap seolah-olah beliau lupa apa yang beliau dan parti beliau lakukan yang menyebabkan Ordinan Darurat 1969, peristiwa 13 Mei berlaku.

Lim Kit Siang Dalang Peristiwa Berdarah!

Saya mahu baca semula Yang Berhormat sebab ada di kalangan kita di sini lupa atau buat-buat lupa setelah bersekongkol sekati ldengan DAP parti racist dan cauvinis ini, dia lupa apa yang berlaku.

Saya mahu baca semula daripada Laporan MAGERAN, laporan rasmi yang dibentangkan menceritakan tentang peristiwa13 Mei membawa kepada perisytiharan darurat tersebut adalah kerana kebebasan bersuara yang sudah di luar kawalan.

Tindakan racist yang melampau dan ini antara tindakan yang didalangi olehYang Berhormat Ipoh Timur dan parti beliau pada masa itu.

Saya mahu baca, biar rakyat dengar semula apa yang mereka kata pada tahun 1969 membawa kepada peristiwa 13 Mei. Slogan yang dibawa pada masa itu ialah ‘Malai si’. ‘Malai si’ini maknanya “Mati Melayu”.

Kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakanyang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu” .

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakanperarakanyang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis melayu”

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”.

Pada 11 Mei Jalan Changkat Dollah, “KL sekarang cina punya”.

Pada 12 Mei Jalan Ipoh, Jalan Tunku Abdul Rahman, “melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.”

Di Jalan Khir Kampung Baru, depan orang Melayu ini kenyataan parti Yang Berhormat [LKS] Ipoh Timur..;
“Melayu keluar...! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa...”.

Pada 12 Mei depan Balai Polis Jalan Pudu... “... semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.”

Pada 12 Mei. Okey nanti kejap lagi. Saya hendak habiskan. Biar dia faham. “Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau....!”

Pada 12 Mei Jalan Canvel, “Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu...”

Pada 12 Mei Jalan Bukit Bintang, “Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu.”

Saya mohon bertanya Yang Berhormat setuju atau tidak dengan cadangan saya supaya Yang Berhormat Ipoh Timur [LKS] dan parti dia berani melakukan transformasi demokrasi yang matang ini.

Saya cabar Yang Berhormat IpohTimur antara dalang pencetus 13 Mei supaya walk the talk menjadi anak jantan pertama minta maaf kepada rakyat Malaysia atas politik racist dan politik sempit yang dimainkan pada 1969.’ Ini adalah sebahagian yang saya sedut ucapan beliau di Dewan Rakyat.

Sekarang ini terpulang kepada kita...! Adakah kita bersedia untuk menjadi baru-barua Cina-Cina DAP yang sedang mahu menjadikan Malaysia ini seperti Singapura?

Bacalah bahasa yang mereka gunakan kepada orang-orang Melayu satu ketika dulu....! Adakah kita sanggup telan dan lupakan segala apa yang Cina DAP lakukan terhadap kita..? Terpulang kepada kita..

Sanggah Tok Janggut

15 comments:

Anonymous said...

MUCHA GRATIAS YB ZUL WELL SAID....I SHOULD HAVE BEEN AT THE PARLIMENT TO HEAR THE MUCH AWAITED HUJAH FOR LIM KIT SIANG.

SAYA WAKTU ITU DI TINGKATAN 5 LIVING AT JALAN IPOH MEMANG KIT SIANG AND DAP LAH THE CAUSE OF MAY 13.

I LOST MY BELOVED FATHER TANPA PUSARA ....SAMPAI SEKARANG SAYA TAK PERNAH LUPA KEZALIMAN DAP .....I JUST WONDER MACAMANA ADA ORANG BOLEH BERSEKONGKOL DENGAN MEREKA. I AM NOT RACIST ...I GO TO MISSION SCHOOL MY BEST FRIENDS ARE BESIDE MALAY ....CHINESE AND INDIANS...AND THEY MOURN WITH ME FOR THE LOSS OF MY FATHER. DAP MEMANG PARTI CHAUVINIST...AND PKR PUN PARTI YANG MEMECAHBELAHKAN RAKYAT .IF YOU LIVED IN KL DURING MAY 13 YOU WILL KNOW WHAT LKS IS MADE OF...TENGOK MUKA RIAK WAJAHNYA AJE CUKUP. DULU KINI SELAMA NYA BERSATULAH UMAT MELAYU DAN ISLAM AMNYA.

Anonymous said...

SEDAR LAH WAHAI ANAK2 BANGSAKU, BAGUNLAH MASA SUDAH HAMPIR TIBA,CHAUVINIST SUDAH MERACUNI KITA,
JAGAN BIARKAN KITA TERLAMBAT..... PADAH AKIBATNYA.

jejakpru14 said...

Sekarang komunis ini dah ada kuasa yang diberi oleh pas dan pkr jadi kalau nak bunuh dap kena juga bunuh pas dan pkr dahulu selepas itu baru bunuh dap

Anonymous said...

camana nak 'bersihkan cina2' yg nak rampas malaysia dari tanah melayu ni? naluri aku selalu ckp,13mei akan berlaku dlm tempoh kurang 10 thn dr skrg, cuma kali ni lebih besar, melayu akan berbunuhan sesama melayu yg jd barua cina dgn cina2 itu sendiri..aku dh x sabar !!!!!

Anonymous said...

kalau nak tunggu dlm 10thn baik tak payah cakap..buang masa aje...! Bagi aku org melayu yg betul2 ada telor...adalah org melayu INDONESIA..! Yg lain semuanya bacul..! macam PM korang sendiri..kena Queen Control..ha..ha..so lain kali kalau org luar bertanya Who's your PM..? Jgn lupa jawab She's Rosmah @, a.k.a Imelda Marcos.. tu baru betul...Kalau apa2 terjadi kat rakyat dan negara...Dia org yg akan cabut dulu...Fulus pun berlambak2... jadi pada pukimak ni semua dia org akan kata...Pegi mamposlah dgn rakyat Malaysia. Dia org tak rugi apapun..,duit rakyat pun dah banyak di songlap..!Dia org boleh hidup kat mana2 pun didunia ni...mungkin kat Uzbek kot..!Melayu apakebendanya brader..? kebanyakkannya dah jadi macam Khalid Gereja... eloklah tu...banyak sikit org melayu kat Neraka Jahannam tu..lebih2 lagi Tok2 Lebai ularmak mak dia punya puki semua tu...termasuklah yg main bontot haramzadah tu...semuanya org MELAYU..Syukur sgt kehadrat Allah Taala(swt)sebab aku dilahirkan bukan drp bangsa korang.. Bangsa Ajam yg paling bodoh yg pernah aku kenali..!

Anonymous said...

oh lupa nak tambah..tengok aje anak bangsa sendiri.. Dah takda jatidiri, drp mat rempit, bohsia sampailah pada mat gian semuanya melayu..kalau ada yg bijak pun tak banyak, itupun yg makan bangsa sendiri. Cina..baik dap ke mca ke maupun gerakan..luar parlimen atau politik duduk satu meja cekik babi yam seng sama2 ketawakan kebodohan org melayu yg cakap aje berkobar2 tapi habuk pun tarak..ha..ha..! Kenapa marah ke? Itu sajalah yg korang pandai... Marah dan makan rasuah..ha..ha.. Padanlah keturunan jadi jahanam..sebab banyak banyak makan haram..jadi yg keluar pun anak2 harami yg bila dah besar pukul dan bunuh makbapak sendiri.. Paling2 tidak pun jadi mat gian..ha..ha..!

Anonymous said...

Yang YB Zulkifli keluarkan semuanya fakta. Ada direkod dalam sejarah. Rekod asalnya ada disimpan di rekod Polis dll. Mana orang boleh sanggah, siapa boleh nafikan. Itu sebab takda sesiapa yang cuba sekat Zulkifli bercakap.

Dari muka bengis dan masam Lim Kit Siang saja kita dah tahu. Amat anti-Melayu dan anti-Islam. Seluruh DAP begitu. Hampir tiada Melayu jadi Ahli parti itu - hanya ada sektul dua. Melayu tidak akan undi DAP. Parti parti sekutunya pun dibenci oleh kebanyakan Melayu.

hangkedee said...

PAS/PKR Bapa segala Barua Dapig.kafir harbi

Anonymous said...

walaupun saya dan seluruh ahli keluarga dari dulu lagi adalah ahli PAS! tapi! setelah kami berbincang dan mengkaji dengan mendalam! maka kami sekeluarga telah istihar dengan nama Allah tidak akan undi PAS selagi ia bersetongkol dengan DAP yang saya percaya ada rangkaian dg Singapura dan YAHUDI! DAP adalah "DURI DALAM DAGING ORANG MELAYU" DAP ADALAH SYETAN BERTOPENGKAN MANUSIA, DAP IBARAT ORANG YANG TANAM TEBU DIBIBIR MULUT, DAP ADALAH PENDENGKI, PEROSAK BANGSA MELAYU, PEMBELA KOMINIS DAN PENYANGAK. LIM KIT SIANG MUKA TEBAL TAK MALU LANGSONG NAK RAMPAS NEGARA KAMI BANGSA MELAYU YANG HANYA ADA TANAH SEKECIL INI (TANAH MELAYU). . . LIM KIT SIANG! ! ! AWAK ADALAH DEVIL. . . SYETAN! ! ! ! ! saya seru bangsa Melayu yang amat saya sayang! undilah BN! demi menyelamatkan negara kita. .

Anonymous said...

Saya tidak benci pada Cina, India atau apa bangsa pun! kerana mereka adalah ciptaan Allah! mereka hanya berdosa pada Allah dan perikemanusiaan saya masih tebal untuk mereka! TETAPI SAYA DAN SELURUH UMAT ISLAM DIMALAYSIA KHASNYA DAN DIDUNIA AMNYA HENDAKLAH SENANTIASA BERWASPADA TERHADAP MEREKA YANG TIDAK AKAN HENTI-HENTI MEMUSUHI KITA HINGGALAH KEHARI KIAMAT.RENONG-RENONGKANLAH NASIB UMAT ISLAM DICINA,KASHMIR,USA,RUSSIA,PALESTIN,BOSNIA,DAN DIMERATA-RATA NEGERI DISELURUH DUNIA DAN SAYA BIMBANG AKAN TERJADI PERKARA YANG SAMA DIMALYSIA KALAU DAP MEMERINTAH. . . TOLONGLAH FIKIR WAHAI SAUDARA-SAUDARA SEUGAMA DENGANKU.

Anonymous said...

Memanglah bila kita sebut aje org melayu dah tentunya 99.99% adalah muslim. Allah Taala(swt) dan Baginda Rasulullah(saw)telah mengajarkan bahwa setiap Muslim adalah bersaudara dan wajib bagi kita mengutamakan saudara Muslim kita.. juga menghormati yg bukan Muslim selagi ianya tidak mengancam.. Dlm pada itu.., Allah Taala(swt)dan Baginda Rasulullah(saw)juga ada memperingatkan kita memerangi mereka2 yg mengancam Agama Allah Taala(swt)dan mereka2 yg bersengkokol dgnnya. Takkanlah nak tunggu sampai dah jahanam baru nak mula.. kita semua pun ada ramai kawan2 yg bukan muslim...dan tak semestinya mereka semuanya jahat.., ramai yg baik.. malah ada yg lebih baik pekertinya drp org kita yg so called muslim..! Apa yg ditekankan disini adalah kita perlu sanggup menggadaikan harta dan nyawa demi mempertahankan perkara yg paling AFDHAL..iaitu Agama Allah Taala(swt)...baik melayu ke, cina ke, india ke hatta kalau dia yahudi pun.. asalkan dia Muslim.., dia WAJIB mempertahankan Agama dan Saudara seIslamnya.
DiMalaysia sekarang ni lain pula ceritanya..kenapa..? sebab dah akhirzaman kot...maka berlambak2lah MUNAFFIQIN dan ULARMAK2 PUKIMAK yg memesongkan AKIDAH bukan saja org melayu malah Muaalaf2 kita. Jadi:
RENONG-RENONGKANLAH NASIB UMAT ISLAM disini duhulu sebelum memikirkan tentang sedara2 kita yg dilain benua tu...sebab konflik yg mereka hadapi bukanlah dgn sesama ISLAM seperti di negara kita.
Salaam.

Anonymous said...

Oh ya nak tambah sikit...Mana perginya Blogger2 dan mereka2 yg mengaku pejuang2 melayu...? kenapa tak sensasikan atau spinkan peristiwa limkitsiang pukimak ni pada cd2 yg boleh diedarkan...! Nak tahu kenapa..? pertama kerana semuanya kedekut... dan keduanya..kalau ada sponser pun tidak ada yg ada TELOR utk melakukannya...tak percaya..! Cubalah suruh Najib ke,Hishammudin ke.. Muhyidin ke... Bla..bla.. Atau masukkan dlm tv...! kalau setakat dlm Blog.., korang dgn korang ajelah yg baca...pastu komen yg bodoh2..!!!
Inilah bangsa yg paling bodoh yg pernah aku kenali...!!!

Anonymous said...

Itulah sebabnya saya cukup berwaspada dengan bangsa yang tak kenal diuntung ini. Saya seorang yang dilahirkan , belajar dan dibesarkan di KL. Saya menyaksikan sendiri peristiwa hitam ini. Dengan kuasa Allah bas yang saya naiki waktu pulang sekolah terselamat dari bala. Namun Bas dibelakang saya dibakar oleh puak-puak Cina di Pudu. Hairan sungguh kenapa orang boleh menerima racist tahap teruk Lim Kit Siang dan samseng samseng Cina yang diangkat menjadi wakil rakyat. Mereka sedikit pun tiada semangat kejiranan kerana mereka hanya mahukan negara ini untuk bangsa Cina sahaja! Itu pun orang Melayu masih yak sedar! Saya tidak benci orang Cina atau India, saya benci dengan apa yang mereka sanggup lakukan kepada orang Melayu yang memang bersikap sederhana dalam banyak hal!

Anonymous said...

Apa-apa yang terjdi diluar negara , terutama kesah penindasan orang kafir terhadap umat Islam hendaklah dijadikan iktibar! supaya apa yang terjadi disana tidak berlaku dinegara kita! Salah satu usaha kita kearah itu ialah dengan menghalang DAP dari mendapat kuasa memerintah negara ini, kalau tidak keseluruhan umat Islam di Malaysia akan menderita kelak, Adakah orang Melayu yakin bahawa DAP akan membela nasib mereka? jangan mimpi la! Si kafir DAP adalah sebuah parti perkauman yang keras sekali. Tolaklah DAP wahai bangsaku! ! !

Anonymous said...

Hmm..

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive